Algemeen:
‘Werk met Waarde’ is het centrale begrip in de dienstverlening van Adviesbureau Stijns. Ons aanbod richt zich op de ontwikkeling van mensen en organisaties. Werk is van grote betekenis voor mensen. Belangrijk is dat werk en mens bij elkaar passen. Onze begeleiding wordt afgestemd op die vraag. Uitgangspunten hierbij zijn zelfredzaamheid, eigen verantwoordelijkheid, doelgerichtheid en creativiteit. Onze trajecten kenmerken zich door een goede intake, een gedegen plan, heldere afspraken en termijnen. Vooraf weet u waar u aan toe bent. Naast individuele dienstverlening bieden wij programma’s aan voor organisaties die een stap vooruit willen maken in het afstemmen van organisatiedoelen, teamdoelen en persoonlijke ontwikkeling van hun medewerkers.
HRM:
Als organisatie heeft u niet altijd de kennis en kunde in huis om zaken met betrekking tot personeel op een goede manier vorm te geven of uit te voeren. Denk hierbij aan praktische zaken als contracten, ziekteverzuim, dossieropbouw, personeelsinformatiesysteem of aan uw visie op medewerkers, samenwerking, inzet van personeel (bij projecten) en dergelijke.
In- door- en uitstroom:
Om zaken juridisch goed vorm te geven is het van belang al vóór de aanname van personeel goed na te denken over hoe te werven, voor welke periode, welk contract. Het is ook belangrijk om te bedenken wat u een medewerker kunt bieden aan opleidingen, doorstroommogelijkheden etc. Ook als de samenwerking eindigt moet dit goed geregeld worden. Wij adviseren en ondersteunen u hierbij.
Loopbaanbegeleiding:
Als werk en persoon niet meer goed op elkaar aansluiten is het zinvol hier aandacht aan te besteden. Wij helpen medewerkers bij het concretiseren van hun vragen en wensen en vertalen die naar de praktijk.
Outplacement:
Soms moet afscheid genomen worden van medewerkers. Om dit op een nette manier te laten verlopen kan gekozen worden voor een begeleidingstraject. Er worden heldere afspraken gemaakt over hoe en wanneer de medewerker de organisatie verlaat eventueel met begeleiding naar nieuw werk.